Läste genom bloggen och började skratta, tänk att jag tyckte att Agneta Mälargård var så läskig. Eller hennes uttryck kanske, hennes krav på närvaro, samtidigt som hon själv var svävande ovanför rummet. Nu efteråt tycker jag om henne. Två av de övningar hon gjorde med oss har jag tagit till mig och gjort om för att passa min undervisning. Eleverna har sedan tillsammans med mig utvecklat dem.
The Bean Bag och The Sound Scape.
Litteraturlista 2014-11-05 CeHum/ERG The SAGE Encyclopedia of Qualitative Research Methods Barone, T. (2008). Arts-based Research. In L.M. Given (ed.) , p. 29-32. London: SAGE Publ. (4 s.) Irwin, R.L. (2008). A/R/Tography. In L.M. Given (ed.), p. 26-29. London: SAGE Publ. (4 s.) Knowles, J.G. & Cole, A.L. (2008). Arts-informed Research. In L.M. Given (ed.) p. 32-35. London: SAGE Publ. (4 s.) Barrett, J. R. (2009). Narrative inquiry and indelible impressions – a commentary. In M. S. Barrett & S. Stauffer (Eds.), Narrative inquiry in music education: Troubling certainty (pp. 195–199). New York: Springer.(4 s.) Eftersom det bara är fyra sidor ska jag gå till biblioteket och kopiera dessa. Men jag lyckades via Google Schoolar att kopiera ihop två av dessa fyra sidor, 195 och 196. Borgdoff, Henk. (2010). Where are we today? The state of the art in artistic research. Forskning och kritik – granskning och recension av konstnärlig for...
Kommentarer