Fortsätt till huvudinnehåll

Haven't got all horses in the stable but love is what is...



Det är mitt favorituttryck för tillfället - om andra, då förstås icke om mig själv. Men man ska väl vara glad om man har ett stall över huvudtaget. Jag har trott att aldrig någonsin någon läser denna blog, och då som den narcisistiske individ jag nu är tappat intresset.
Men så visar det sig att det tycks omöjligt att lämna någon kommentar, och jag mitt puckade kan inte ändra inställngningarna - men ska anstränga mig någon gång när tiden infinner sig, för tillfället efter att portföljen till lärarhögskolan skickats iväg och gensvaret likaså har det varit betyg och dessa formulerade på min rudimentära engelska så nu är man rätt slut inför julrushen
- men nej jag ljuger jag är inte slut - jag mår prima
och det tack vare en massa olika saker.

Först Alberto förstås som skänker mig allt viktigt i livet - k ä r l e k -

och all den kärlek jag får från omgivningen; mina siffror i livet; ettan, tvåan, trean och fyran, de tycks älska mig mer än hata - wow jag till och med känner det, mina vänner A och L de respekterar mig, elaka faster som jag vet försvarar mig mot verkligt elaka släktingar, pappsen förstås, Broder min den yngre som älskar mig totalt vilkorslöst och mina punchbollar (jag gillar punchbollar men man kan få för mycket av dem) eleverna som är slöa och ouppmärksamma men ändå ser de att jag ser dem - de vill vara omkring mig - kollegorna - kanske? för digt att säga eller för ovisst att kommetera, nej, men Mirja som finladssvenskt kramade mig så länge att jag minns det än - jag är älskad och hoppas att jag sprider kärlek tillbaka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ARTs-Based Research Methods - forskarutbildningskurs vid SU Litteratursökningen

Litteraturlista 2014-11-05    CeHum/ERG The SAGE Encyclopedia of Qualitative Research Methods Barone, T. (2008). Arts-based Research. In L.M. Given (ed.) , p. 29-32. London: SAGE Publ. (4 s.) Irwin, R.L. (2008). A/R/Tography. In L.M. Given (ed.), p. 26-29. London: SAGE Publ. (4 s.) Knowles, J.G. & Cole, A.L. (2008). Arts-informed Research. In L.M. Given (ed.) p. 32-35. London: SAGE Publ. (4 s.) Barrett, J. R. (2009). Narrative inquiry and indelible impressions – a commentary. In M. S. Barrett & S. Stauffer (Eds.), Narrative inquiry in music education: Troubling certainty (pp. 195–199). New York: Springer.(4 s.) Eftersom det bara är fyra sidor ska jag gå till biblioteket och kopiera dessa. Men jag lyckades via Google Schoolar att kopiera ihop två av dessa fyra sidor, 195 och 196. Borgdoff, Henk. (2010). Where are we today? The state of the art in artistic research. Forskning och kritik – granskning och recension av konstnärlig for...

Grekisk mytologi

Illustration av Giovanni Caselli Illustration från boken Grekisk Mytologi av Giovanni Caselli. Författare till boken är Michael Gibson Här nedan finns en länk till en beskrivning på nätet som verkar okay, jag känner inte till den annat än att jag fann ytterligare bekräftelse på den berättelse jag kände till om Dionysos. grekisk-mytologi-del-6 Det finns även del 1-5 skrivna av LottaU. Jag var på jakt efter myten om Dionysos med tanke på Teater och fann att han blev fostrad av Athamas och Ino. Ino var syster med Dionysos mor Semele som blev dödad pga av den svartsjuka Hera.

Vår Frues Folk, i marginalen av den demokratiske velferdsstaten.

Vår Frues Folk, i marginalen av den demokratiske velferdsstaten. Vigdis Aune , førsteamanuensis vid Institutt for kunst- og medievitenskap, NTNU, Trondheim besökte Stockholm i veckan. Ett nyligen genomfört praktikbaserat forsk-ningsprojekt presenterades genom en dokumentärfilm av processen och resultatet av dokumentärteaterfilmen Vår Frues Folk Forestilling (2014-16) vid ett forskarseminarium vid Stockholms universitet. Diskussionen över resultatet kommer presenteras senare av Aune. Vill man se själva teaterfilmen kan man göra det på Vimeo: https://vimeo.com/138300153 Aune värnar den genuina praktiska kunskapen inom sitt forsknigsfält genom att hävda dess autonoma rätt i den vetenskapliga processen såsom konstnärligt uttryck. Vetenskapsförmedlandet i form av konst måste kunna byta ut delar, menar Aune som nämner att förslagsvis 50% av examensarbetet i en doktorsexamen mycket väl kunde bestå av det konstnärliga uttrycket. Detta tycks mig ...